Akhbar Malaysia

Senarai Akhbar Malaysia

 

Malaysian Akhbar Newspapers Malaysia

 

Kami membentangkan senarai Akhbar Malaysia di sini, kini anda boleh membaca mana-mana Akhbar Malaysia dengan hanya satu klik, senarai komprehensif akhbar tempatan di Malaysia memberikan anda akses kepada Berita Terkini dan tajuk utama. Di sini anda akan dapati senarai Komprehensif Surat Akhbar di Malaysia.

Halaman ini sangat mudah untuk anda jika anda mahukan maklumat terkini, tajuk utama dari Akhbar-akhbar Malaysia. Ini adalah alat yang berguna untuk mendapatkan kawasan tempatan dan serantau dari setiap bahagian Malaysia.

Akhbar-akhbar Malaysia dalam talian terus mengemaskini laman web mereka; mereka terus memaparkan berita Breaking News dari setiap kawasan di Malaysia, anda boleh mendapatkan berita terkini dan kemas kini dengan menggunakan halaman ini.

Senarai Akhbar Malaysia ini mempunyai banyak akhbar tempatan dan kertas mingguan. Jika anda ingin menambah akhbar tempatan dari bandar anda, sila klik butang “tambah akhbar” di menu utama. Sila tingkatkan senarai ini akhbar tempatan di Malaysia dengan maklum balas berharga anda.

Sekiranya anda suka Malaysia dan Rakyat Malaysia, Sila Tandakan dan Kongsi halaman berguna ini dengan rakan-rakan dan keluarga anda.

 

Kuala Lumpur Surat khabar

Di sini kami membentangkan senarai Akhbar Kuala Lumpur, klik ikon akhbar Melayu kegemaran anda dan membacanya.

Akhbar Malaysia

Berita Harian

Bernama

Business Times

China Press

Malaysian Newspaper

Guang Ming Daily

Harakah

The Malaysian Insider

Malaysian Newspaper

Keadilan Daily

Kuala Lumpur News

Malay Mail

Malaysia Kini

Malaysian Newspaper

Malaysian Today

Maleisie

New Straits Times

Kosmo

Kwong Wah Yit Poh

Oriental Daily News

Al Atheer

Kritis Online

Vannakam Malaysia

 

Malaysia Nanban

Malaysian Newspaper

Merdeka Review

Akhbar Malaysia

Makkal Osai

KL Today
Berita Semasa Suara Keadilan Malaysia
Utusan Malaysia

 

Surat khabar Johor

Di sini kami membentangkan senarai Akhbar Johor, klik ikon akhbar Melayu kegemaran anda dan membacanya. Sekiranya anda tahu mana-mana akhbar Johor lain sila beritahu kami untuk menambahnya di laman web kami.

Nichi Ma Press

 

Surat khabar Pulau Pinang

Di sini kami membentangkan senarai Akhbar Pulau Pinang, klik ikon akhbar Melayu kegemaran anda dan membacanya. Sekiranya anda tahu mana-mana akhbar lain di Pulau Pinang sila beritahu kami untuk menambahnya di laman web kami.

Malaysian Newspaper

Kwong Wah

Buletin Mutiara

 

Surat khabar Sabah

Di sini kami membentangkan senarai Akhbar Sabah, klik ikon akhbar Melayu kegemaran anda dan membacanya. Sekiranya anda tahu mana-mana akhbar lain di Sabah sila maklumkan kami untuk menambahnya di laman web kami.

Daily Express

Malaysian Newspaper

New Sabah Times

Asia Times

Overseas Chinese Daily News

 

Akhbar Sarawak

Di sini kami membentangkan senarai Akhbar Sarawak, klik ikon akhbar Melayu kegemaran anda dan membacanya. Sekiranya anda tahu apa-apa akhbar lain Sarawak sila maklumkan kami untuk menambahnya di laman web kami.

 

Borneo Post

International Times

Malaysian Newspaper

United Daily News

New Sarawak Tribune

See Hua

 

Surat khabar Selangor

Di sini kami membentangkan senarai Akhbar Selangor, klik ikon akhbar Melayu kegemaran anda dan membacanya. Jika anda tahu mana-mana akhbar lain di Selangor sila beritahu kami untuk menambahnya di laman web kami.

 

Free Malaysia Today

Malaysian Newspaper

Guang Ming Ribao

My Sinchew

Nanyang Siang Pau

Sinchew

Sun

The Edge

The Star

Selangor Kini

Sinar Harian

Malaysian Newspaper

The Nut Graph

 

Surat khabar Melaka

Di sini kami membentangkan senarai Akhbar Melaka, klik ikon akhbar Melayu kegemaran anda dan membacanya. Sekiranya anda tahu apa-apa akhbar Melaka yang lain sila beritahu kami untuk menambahnya di laman web kami.

Malaysian Newspaper

Melaka Hari Ini

 

Tambah akhbar

Anda boleh secara anonim mencadangkan akhbar tempatan untuk menambah direktori akhbar ini. Buat Direktori Kertas Ini lebih berguna untuk orang di kampung halaman anda. Tambah akhbar

 

Media Malaysia: akhbar dan media lain

Media Malaysia terdiri daripada Televisyen, Radio, Akhbar dan blogger Malaysia. Media di Malaysia mempunyai kawalan sepenuhnya kepada Kerajaan. Sesetengah rumah Media dimiliki secara langsung oleh Kerajaan Malaysia dan ada yang dimiliki oleh parti-parti gabungan Barisan Nasional. Pihak-pihak seperti PAS dan PKR menerbitkan akhbar mereka sendiri, yang popular bersama penerbitan biasa.
Malaysia mempunyai media alternatif yang bersemangat di web, seperti portal malaysiakini dan orang Malaysia.
Terdapat lebih daripada 30 akhbar dan tabloid yang diterbitkan terutamanya dalam Bahasa Melayu, Inggeris, Cina dan Tamil. Akhbar-akhbar paling popular di Malaysia adalah The Star, New Straits Times, The Sun, Berita Harian, Utusan Malaysia, Sin Chew Jit Poh, Nanyang Siang Pau.

 

Akhbar perkara pertama pagi

Akhbar … Berbilion orang di planet ini suka membaca akhbar, “Saya suka bangkit dari kubur setiap sepuluh tahun atau lebih dan membeli beberapa akhbar.” Kata Luis Bunuel.

Akhbar adalah perkara pertama yang kami perlukan di meja sarapan kami pada waktu pagi. Akhbar adalah tingkap untuk seluruh dunia. Mereka memberi kami maklumat terkini dalam usia maklumat ini. Dunia kita bergantung sepenuhnya pada aliran maklumat, Akhbar memberi kita bukan sahaja maklumat mengenai setiap topik, tetapi juga membentuk pendapat umum. Akhbar juga merupakan sumber Hiburan dan Pendidikan. Walaupun media digital dan World Wide Web adalah sumber maklumat yang lebih cepat dan langsung, namun daya tarikan dan ketulenan akhbar masih ada kerana kandungan khasnya dengan Berita.
Akhbar mempunyai segalanya untuk semua orang

Ramai pembaca yang suka membaca Akhbar dari Headlines ke Daily Comic Strip, Ramai yang hanya menerusi skim Top Headlines, ada yang hanya membaca berita pasaran, peminat sukan membaca halaman Sukan. Keindahan akhbar adalah bahawa ia mempunyai segalanya untuk semua orang. Sekarang akhbar moden datang dengan edisi tambahan khas untuk wanita dan Kanak-kanak. Ini adalah perkhidmatan yang sangat baik kepada masyarakat, kanak-kanak belajar membaca akhbar dengan cara ini, dan kebiasaan yang baik ini memberi manfaat kepada mereka pada tahun-tahun kemudian.

Jenis-jenis Akhbar

Terdapat beberapa jenis akhbar yang terdapat di pasaran di setiap daerah. Akhbar Harian, Akhbar Mingguan, Akhbar Ahad, Akhbar Perniagaan, Akhbar Broadsheet, Akhbar Tabloid, Akhbar untuk Komuniti Khas.
Kos Surat Akhbar-Umur akhbar percuma akan datang
Kos rendah Akhbar juga merupakan perkara yang baik yang kita semua harus menghargai, baik bagi setiap masyarakat jika setiap orang kaya dan miskin boleh mendapat pengetahuan dan pendidikan yang baik. Kelas ekonomi yang rendah juga boleh mendapatkan semua manfaat Akhbar kerana ia berada dalam jangkauan mereka. Ia tidak meletakkan apa-apa beban pada anggaran ketat mereka. Kemudian terdapat Surat Akhbar Percuma di beberapa negara maju, ini adalah ciptaan 90-an, Orang mendapatkan surat kabar itu bebas biaya, Perusahaan Surat kabar mendapat pendapatan dari iklan.

Konsep akhbar bebas mesti diperkenalkan dan disokong oleh kerajaan negara-negara membangun dan miskin. Ini bukan sahaja akan mendidik orang tetapi juga membangunkan seluruh masyarakat dan pendapatnya. Itulah sebabnya Thomas Jefferson berkata “Adakah ia terserah kepada saya untuk menentukan sama ada kita perlu mempunyai kerajaan tanpa surat khabar atau akhbar tanpa kerajaan, saya tidak perlu teragak-agak untuk memilih yang terakhir.”

Alat berita kertas yang hebat untuk belajar Bahasa Baru

Akhbar boleh menjadi alat yang hebat untuk mempelajari bahasa baru; ramai orang di negara-negara membangun cuba untuk belajar Bahasa Inggeris. Sama ada anda belajar bahasa Inggeris atau Perancis atau mana-mana bahasa baru yang lain, anda boleh menggunakan akhbar sebagai alat untuk itu. Hanya membaca berita yang sama dalam bahasa ibunda anda dan kemudian membacanya dalam Akhbar Bahasa Inggeris. Ini benar-benar mempercepat proses pembelajaran bahasa, kerana anda membaca dan mempelajari “kata-kata baru dan kegunaannya” setiap hari. Membaca berita yang sama dalam akhbar berbahasa Inggeris yang berbeza juga meningkatkan Bahasa Inggeris anda, kerana agensi pelaporan yang berbeza menulis artikel berita dalam gaya mereka sendiri, ini pelbagai dan mengembangkan kemahiran bahasa anda.

Spirit of Journalism jujur ​​penting untuk setiap Demokrasi
Akhbar juga penting untuk setiap demokrasi dan masyarakat. Kewartawanan bebas dan tidak berani dan Kewartawanan Sejati menyimpan demokrasi di jalan yang betul. Mereka terus memaklumkan kepada orang ramai dan membentuk pendapat umum. Jika media dalam demokrasi tidak memainkan peranannya dengan jujur, jika ia menjadi alat propaganda pemerintah, bayangan diktator mengalahkan orang ramai.

Sokongan Earthnewspapers.com – Direktori Akhbar Dunia.

Pembaca selamat datang, kami berharap dan menganggap anda juga suka akhbar, anda adalah pembaca yang gemar dan anda menjaga masyarakat anda. Kami telah membuat direktori akhbar dunia ini untuk orang-orang yang suka akhbar, sama seperti anda.

EarthNewspaper.com adalah direktori direktori yang mudah digunakan, Setiap surat khabar mempunyai logo yang elegan, pembaca dengan cepat mengenali akhbar mereka yang dipercayai oleh logo ini, sebab itulah kami telah mengatur logo surat khabar. Cuma klik ikon akhbar kegemaran anda dan membacanya.

Anda boleh menambah apa-apa akhbar di direktori ini, jika anda tahu mana-mana akhbar tempatan yang mempunyai laman web atau edisi dalam talian / epaper, anda boleh menghantar kami cadangan untuk menambahnya dalam direktori akhbar kami, anda boleh melakukan ini tanpa nama, cuma klik butang akhbar tambah di bahagian atas menu.

 

Petikan mengenai Akhbar

Berikut adalah beberapa Petikan Terperinci tentang Akhbar oleh personaliti yang terkenal.

“Inilah yang benar-benar terjadi, dilaporkan oleh akhbar bebas kepada orang yang bebas. Ia adalah bahan mentah sejarah; ia adalah kisah zaman kita sendiri. ”
Henry Steel Commager

“Akhbar tidak boleh didefinisikan oleh kertas kedua. Mereka harus ditakrifkan oleh perkataan berita pertama. ”
Arthur Sulzberg, Jr.

“Akhbar yang baik adalah sebuah negara yang bercakap dengannya sendiri.”
Arthur Miller

“Akhbar itu adalah harta yang lebih besar kepada rakyat berbanding berjuta-juta emas.”
Henry Ward Beecher

Sungguh mengagumkan bahawa jumlah berita yang berlaku di dunia setiap hari sentiasa sesuai dengan akhbar itu. Jerry Seinfeld

Tingkap ke dunia boleh diliputi oleh akhbar.
Stanislaw Jerzy Lec

Pada awal kehidupan saya telah melihat bahawa tiada kejadian yang pernah dilaporkan dengan betul dalam akhbar.
George Orwell

Akhbar adalah alat untuk membuat orang bodoh lebih jahil dan gila yang gila.
H. L. Mencken

Harus ada undang-undang bahawa tidak ada akhbar biasa yang boleh dibenarkan menulis tentang seni. Kerosakan yang mereka lakukan dengan tulisan bodoh dan rawak mereka tidak mungkin terlalu tinggi – tidak kepada artis, tetapi kepada orang ramai, membutakan mereka kepada semua tetapi merosakkan artis itu sama sekali tidak.
Oscar Wilde

Selepas seseorang telah dipenjarakan, ia adalah perkara-perkara kecil yang dihargai seseorang: dapat berjalan kaki setiap kali mahu, pergi ke kedai dan membeli surat khabar, bercakap atau memilih untuk diam. Tindakan mudah untuk dapat mengawal seseorang.
Nelson Mandela

Apa yang diperlukan oleh akhbar dalam beritanya, dalam tajuknya, dan pada halaman editorialnya adalah kesamaan, humor, kuasa deskriptif, satira, keaslian, gaya sastera yang baik, pemeluwapan yang bijak, dan ketepatan, ketepatan, ketepatan!
Joseph Pulitzer

“Adakah saya terpaksa memutuskan sama ada kita perlu mempunyai sebuah kerajaan tanpa akhbar, atau akhbar tanpa kerajaan, saya tidak perlu teragak-agak untuk memilih yang terakhir.”
Thomas Jefferson

“Kebanyakan kita mungkin merasakan kita tidak boleh bebas tanpa akhbar, dan itulah alasan sebenar kita mahu akhbar bebas.”
Edward R. Murrow

“Orang ramai tidak pernah membaca akhbar. Mereka masuk ke dalamnya setiap pagi seperti mandi panas. ”
Marshall McLuhan

“Setiap kali sebuah akhbar mati, bahkan yang buruk, negara ini bergerak lebih dekat kepada autoritarianisme …”
Richard Kluger

“Saya suka bangkit dari kubur setiap sepuluh tahun atau lebih dan pergi membeli beberapa akhbar.”
Luis Bunuel

“Apa yang saya tahu ialah apa yang saya baca di dalam kertas.”
Will Rogers

 

m.earthnewspapers.com